Fortrydelsesret

Artikel 1 - Fortrydelsesret

  1. Forbrugeren kan opsige en aftale om køb af et produkt i en betænkningsperiode på mindst 14 dage uden at give nogen grund. Iværksætteren kan spørge forbrugeren om årsagen til tilbagetrækning, men ikke forpligte ham til at angive hans (n) grund (er).
  2. Den i stk. 1 nævnte reflektionsperiode begynder dagen efter, at forbrugeren eller en tredjepart, der er udpeget af forbrugeren på forhånd, og som ikke er transportøren, har modtaget produktet, eller:
  3. Hvis forbrugeren har bestilt flere produkter i samme ordre: den dag, hvor forbrugeren, eller en tredjepart, der er udpeget af ham, har modtaget det sidste produkt. Iværksætteren kan, hvis han klart har informeret forbrugeren om dette inden bestillingsprocessen, afvise en ordre på flere produkter med en anden leveringstid.
  4. Hvis levering af et produkt består af flere forsendelser eller dele: den dag, hvor forbrugeren, eller en tredjepart, der er udpeget af ham, har modtaget den sidste forsendelse eller den sidste del;
  1. For kontrakter om regelmæssig levering af produkter i en bestemt periode: den dag, hvor forbrugeren eller en tredjepart, der er udpeget af ham, har modtaget det første produkt.

 

Artikel 2 - Forbrugerens forpligtelser i reflektionsperioden

  1. I reflektionsperioden håndterer forbrugeren produktet og emballagen med omhu. Han pakker kun ud eller bruger produktet i det omfang, det er nødvendigt for at bestemme produktets art, egenskaber og funktion. Det grundlæggende princip her er, at forbrugeren kun må håndtere og inspicere produktet, som han skal i en butik.
  2. Forbrugeren er kun ansvarlig for afskrivning af det produkt, der er resultatet af en måde at håndtere produktet på, som går længere end tilladt i stk. 1.
  3. Forbrugeren er ikke ansvarlig for nogen formindsket værdi af produktet, hvis iværksætteren ikke har givet ham alle juridisk krævede oplysninger om fortrydelsesretten før eller ved indgåelsen af aftalen.

 

Artikel 3 - Udøvelse af fortrydelsesret hos forbrugeren og omkostninger hertil

  1. Hvis forbrugeren benytter sig af sin tilbagetrækningsret, skal han rapportere dette til iværksætteren inden for afkølingsperioden ved hjælp af modeludtrækningsformularen eller på en anden utvetydig måde. (Henvendes til: Royal Christmas, Engelstilstraat 14, 9671 JH i Winschoten, til e-mail-adresse : retour@royalchristmas.nl.)
  2. Så hurtigt som muligt, men inden for 14 dage fra dagen efter den i stk. 1 nævnte anmeldelse, returnerer forbrugeren produktet eller overleverer det til (en autoriseret repræsentant for) iværksætteren. Dette er ikke nødvendigt, hvis iværksætteren selv har tilbudt at indsamle produktet. Forbrugeren har under alle omstændigheder observeret returperioden, hvis han returnerer produktet, inden afkølingsperioden er udløbet.
  3. Forbrugeren returnerer produktet med alt leveret tilbehør, hvis det er rimeligt muligt i original stand og emballage, og i overensstemmelse med de rimelige og klare instruktioner fra entreprenøren.
  4. Risikoen og bevisbyrden for en korrekt og rettidig udøvelse af angreretten ligger hos forbrugeren.
  5. Forbrugeren bærer de direkte omkostninger ved returnering af produktet. Hvis iværksætteren ikke har rapporteret, at forbrugeren skal bære disse omkostninger, eller hvis iværksætteren indikerer at bære omkostningerne selv, behøver forbrugeren ikke at bære omkostningerne ved afkast.
  6. Hvis forbrugeren benytter sig af sin ret til tilbagetrækning, afsluttes alle yderligere kontrakter ved anvendelse af lovgivningen.

 

Artikel 4 - Virksomhedens forpligtelser i tilfælde af tilbagetrækning

  1. Hvis iværksætteren gør meddelelsen om tilbagetrækning af forbrugeren elektronisk mulig, sender han straks en bekræftelse på modtagelsen efter modtagelse af denne meddelelse.
  2. Iværksætteren refunderer alle betalinger fra forbrugeren, inklusive eventuelle leveringsomkostninger, som iværksætteren opkræver for det returnerede produkt, uden forsinkelse, men inden for 14 dage efter den dag, hvor forbrugeren indberetter tilbagetrækningen. Medmindre iværksætteren tilbyder at indsamle produktet selv, kan han vente med tilbagebetaling, indtil han har modtaget produktet, eller indtil forbrugeren viser, at han har returneret produktet, alt efter hvad der er tidligere.
  3. Iværksætteren bruger den samme betalingsmetode, som forbrugeren har brugt til tilbagebetaling, medmindre forbrugeren accepterer en anden metode. Refusionen er gratis for forbrugeren.
  4. Hvis forbrugeren har valgt en dyrere leveringsmetode end den billigste standardlevering, behøver iværksætteren ikke at godtgøre ekstraomkostningerne for den dyrere metode.

For returneringer kan du bruge linket herunder:

https://www.kunstigejuletraeer.dk/returnering.html

 

Hent formularen for tilbagetrækning, klik her

50 millioner kunstige Juletræer solgt siden 1936!